Anmeldelse af IntraLinks Virtuelle Datarum

IntraLinks udbyder af datarum tilbyder en bred vifte af finansielle produkter og tjenester på tværs af forskellige markeder. Intralinks’ løsninger er rettet mod at sikre og optimere digitale handelsstrømme via innovative virtuelle datarumsteknologier.

IntraLinks blev lanceret i 1996 som en udbyder af applikationstjenester. I 2002 introducerede virksomheden sit første virtuelle datarum og blev dermed en af pionererne inden for dette segment. I løbet af årene har Intralinks indført og udviklet en række avancerede teknologier, herunder kundeadministreret kryptering, IRM uden plugins og AI-rapportering.

I november 2018 købte SS&C Technologies, en leverandør af finansiel software, IntraLinks fra Siris Capital Group, hvilket giver en fusion af markedsekspertise og teknologiske kompetencer. SS&C Intralinks datarumsudbyderens hovedkvarter i New York, NY.

Det virtuelle datarum fra IntraLinks giver størst værdi til store virksomheder og virksomheder inden for bankvirksomhed, alternative investeringer og fusioner og opkøb. Ifølge virksomheden er over 99 % af deres kunder opført på Fortune 1000-listen.  

IntraLinks datarumsbrugere drager fordel af forbedret handel med hurtig og fortrolig informationsudveksling, detaljeret rapportering og forbedret kommunikation.

Som datarumsudbyder med en betydelig tilstedeværelse på markedet har IntraLinks en meget grundig tilgang til sikring af kundernes data og transaktioner. Softwaren er revideret i henhold til følgende standarder: 

  • ISO/IEC 27001
  • SOC (1, 2, 3)
  • SOC 2 type II
  • ISO 9001
  • EU-US Privacy Shield og meget mere.

Derudover overholder datarummet flere forskellige jurisdiktioners regler om beskyttelse af personlige oplysninger, f.eks. GDPR i EU, PIPEDA i Canada og PDPA i Singapore. 

På brugerens side letter IntraLinks’ sikkerhedsfunktioner databeskyttelsen under inaktiv lagring, overførsler og aktivt samarbejde. Kunderne i det virtuelle datarum kan drage fordel af vandmærkning af fortrolige dokumenter, tilbagekaldelse af adgang til filer på afstand og opsætning af tilladelser i overensstemmelse med hver enkelt brugers privilegier.

Når det drejer sig om dokumenthåndtering, arbejder IntraLinks’ datarum på at kombinere AI-drevet optimering og menneskelig ekspertise. Nogle af udbyderens organisatoriske attributter er hurtig opsætning af virtuelle datarum, filhåndtering før start, strømlinede godkendelser og offentliggørelse, aktivitets dashboards og andre.

IntraLinks’ prisfastsættelse er ikke offentlig, da datarumsudbyderen anvender en skræddersyet tilgang til hver enkelt sag. Den endelige pris for IntraLinks VDR afhænger af virksomhedens størrelse, projekttype, antallet af brugere og gæster, inkluderede funktioner og supporttjenester.

IntraLinks’ omkostningsvurderingsproces omfatter en personlig demonstration af den tilbudte teknologi og værdi. Brugerne kan anmode om et prisoverslag ved at kontakte udbyderens team via deres websted eller telefon.

Ifølge IntraLinks’ anmeldelser af online datarum er det forbundet med en række robuste fordele at arbejde med udbyderen. Til at starte med tilbyder platformen alsidige implementeringsløsninger, herunder SaaS, Windows og Linux. Android og iOS. Muligheden for at få adgang til et virtuelt datarum fra enhver enhed og placering spiller altid en væsentlig rolle i forbindelse med at fremskynde tidskrævende procedurer, såsom due diligence i forbindelse med M&A.

Ud over den bekvemme adgang tilbyder IntraLinks datarumsudbyderen 24/7/465 support til deres kunder over hele kortet. Virksomheden har i øjeblikket 25 kontorer i 19 amter i alle større regioner.

Platformernes strømlinede dokumentorganisation og granulære brugerstyring er suppleret med Zoom-integration, indbyggede spørgsmål og svar samt værktøjer til fleksibel beslutningstagning.

Samtidig rapporterer nogle brugere om flere vanskeligheder i forbindelse med IntraLinks virtuelle datarum. F.eks. beskrives softwarens brugerflade ofte som forældet og uden visuel repræsentation. Brugerne peger også på manglende fleksibilitet, når det drejer sig om at justere specifikke processer som f.eks. dokumentorganisering og Q&A-styring.

Andre anmeldelser nævner pålideligheden af opsætningsprocessen med behovet for at kontakte datarumsudbyderen flere gange med spørgsmål og specifikationer.

Gratis prøveperiode

30 dage

Opbevaring

Ubegrænset

Brugere

Ubegrænset